The meaning of Laughs n Tears...

Laughs N Tears's blog...is a time to remember.


Thursday, October 22, 2009

HARI INI...

      Salam..erm...ari nie, ingat nak masak laksam..Kak Nani teman sekerja mengandung and kepingin nak makan laksam masakan aku...mungkin anaknya tahu kot yg air tangan aku nie memang sedap..kihkihkih.Sebenar, aku kurang sihat, bdn seram sejuk, kepala migrain tp still ok kalu setakat nak masak..aku rasa bole kot..sian gak, ntah bila aku akan buat kalu tak buat hari nie..maklumlah renyah skit nak wat isi laksamnyer..aku nie bukanla rajin sangat.
Mood aku pun bukannyer ok sgt..takleh serabut2 rasa kepala nie nak pecah..
Ditambah lak ngan cina kedai telefon td cari pasal ngan aku..nasib baik aku nie tak sihat kalu tidak mau gak aku sound dier..
Macam2 ragam , kita pembeli die lak wat hal..


Kaki ini kugagahkan melangkah, walaupun bdn serba tidak kena..
pergi mencari ikan n awas laksam walaupun dah pukul 4 p.m. di pasar Teluk Intan,
Alhamdullilah sumer bhn ada...so, nantikan laksamku ini..walaupun aku org Kedah...tp, sedap woo..
     Bebenornyer, aku migrain sbb aku stress sgt ngan sorang student F5  nie..aku nie, nak la kekalkan 100% lulus subjek Biologi aku mcm tahun lepas and nak bykkan bilangan yg dapat A, namun sorg student aku nie taknak berubah,ada lagi yg lemah tp bila aku buat kelas pemulihan, mereka yg lain nampak ada perubahan , puas aku buat kelas tambahan siang mlm, aku ajar cara nak mengingati fakta maklumlah subjek Biologi, ajar nak jawab Kertas 1, 2 and paling mudah provide markah Kertas 3, provide kat diaorg kertas2 percubaan negeri2 lain, n bincang jawapan, tak ckp dgn tue belikan buku2 n fail..namun kemalasannya agak tegar..dah kupanggil dia untuk berbincang, namun sama sahaja..
     Kdg2 rasa mcm aku nie sorang2 yg terhegeh2 nak dia berjaya..dia langsung tak kisah...itulah asam garam jadi guru, kita amat komited gilor, namun student sering menguji kesabaran guru..namun, kerjaya ini amat aku  minati, so..kena terima pahit manisnya..
      Wahai anak-anak didikku..hadiah yg paling bermakna bg seorg  guru...adalah kejayaan kamu..bukannya hadiah yg dibalut cantik2. Aku berdoa agar Allah bukakan pintu hati anak2 muridku agar rajin belajar dan berjaya dlm SPM 2009. Amin.


                                        BIAR AKU MENJADI LILIN
                                        MEMBERIKAN CAHAYA
                                        TERANGI SEKELILING DGN DIRI TERBAKAR
                                        TAK SIAPA YANG SEDAR
                                        DI SAAT KEGELAPAN RELA AKU KORBANKAN
                                        DEMI SATU HARAPAN



                                         BIAR MASA BERLARI
                                         DAN KAU TERUS MENDAKI
                                         AKU TENANG DI SINI DAN SABAR MENANTI
                                         TANPA DENDAM DAN BENCI
                                         ANDAINYA KAU TERJATUH TERLUKA DAN TERSUNGKUR
                                         KURAWAT BIAR SEMBUH


                                         AKU TAK KAN BERTANYA
                                         APAKAH NANTI BALASANNYA
                                         SETIAP PENGORBANAN SETIAP PEMBERIAN
                                         DEMI SATU IKATAN


                                         KEIKHLASAN DI HATI
                                         WALAUPUN KAU RAGUI
                                         PADA SUATU MASA DAN SUATU KETIKA
                                         AKAN KETARA JUA


                                        
                                         BIAR AKU MENJADI LILIN

                                         MEMBERIKAN CAHAYA
                                         SAAT KAU KESEPIAN SAAT KAU KEGELAPAN
                                         KU RELA MENERANGKAN


                                         AKU SENANG BEGINI DAPAT TERUS BERBAKTI
                                         DENGAN CARA SENDIRI......



Lagu ini benar menjelaskan perasaan seorang insan bernama guru....














2 comments: